Sunday 10 July 2011

saat yangku tunggu hampir tiba.

saat2 kita bergembira dan terbuai oleh mimpi dunia...
mari lah muhasabah diri kita sebentar..




salam sejahtera keatas mereka yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia..saat dan ketika ini jiwaku begitu meruntun seding melihat manusia diluar sana saling berbalahan sesama sendiri..yang menegakkan kebenaran dikatakan penghianat.yang berkuasa menghalalkan cara yang zalim.begitu la disebalik kejadian yang boleh kita renung sendiri di negara kita.aku?saat ketika itu hati pedih mengenangkan suatu perkara..apakah perkara itu??ya..benar....kehidupan ku yang tidak lama..aku seakan2 semakin hari semakin aku menghitung..malah hati ku berdebar saat detik datang dan pergi..
   YA ALLAH...KAU PERMUDAHKAN LAH URUSAN HAMBAMU INI YANG AMAT LEMAH LAGI TAK BERDAYA.SAAT INI AKU MEMOHON PETUNJUK DARI MU YANG MAHA MENGETAHUI AKAN KEJADIAN YANG AKAN TIBA MENJELMA....

saat aku berdoa kepada mu ya ALLAH, aku memohon agar KAU permudahkan urusan ku yang senantiasa lemah tidak berdaya dengan ujian mu...

saat aku aku menonton ;


hatiku mula runtun menyesali dosa-dosa silam yang aku lakukan..pada ibuku,arwah ayahku,adik beradikku,rakan2 dan guru2ku.malah semua manusia..
saat aku menitiskan air mata yang pertama.aku mengharapkan keampunan dan dijauhkan dengan segala azab neraka yang dijanjikan olehNYA.nauzubillah.
mungkin kalian masih tidak merasakan sebegitu.hakikat dan lumrah kehidupan manusia ego sesama sendiri,


esok....bermula lah kisah aku bergelar siswa..aku berharap dapt menumpukan sepenuh perhatian pada ilmu yang akan ku timba itu.
ya Allah,permudahkan lah urusanku...ameen..
saat itu aku akan mula melupakan segala dosa2 silam dan masa yang aku binasakan kepada perkara2 maksiat..

semoga rintihan dan coretan ini dapat aku insafkan.ntah kapan diri manusia akan diambil oleh Pencipta nya.
dan mungkin sebentar lagi.atau? saat kita mula terlena melelapkan mata kerana mengantuk atau? saat anda sendiri melakukan maksiat.nauzubillah.renung lah bersama wahai sahabatku.usah lah terlena tatkala hiburan mendodoikankan kita dengan lafaz dan kalimah yang diselaputi dosa.sama2 lah kita cuba renung sebentar.

No comments:

Post a Comment